(866) 586 - 6980

You are here

Ganavan Sands

Request info Printer-friendly version
Share page with AddThis

Check Availability

4 Bedrooms
3 Bathrooms
Get Directions
4 of 5
In House Rating
Gold

Description

Second Row Cottage, 4 BR, 3 B. K * K * Q * Q * 2S. Classic Carolina Club linen service with beds made. Newly renovated and beautifully refurbished. Classic Carolina cottage with original knotty pine walls; furnished in a cool, vintage style. K bedroom with private master bath is oceanside with ocean view and adjoining deck. Ground level bedroom with K has private vanity sink. Dishwasher, washer/dryer, 6 flat screen cable TVs, 2 DVD players, free unlimited long distance, wireless high speed Internet access. Living area has 37” LCD HDTV with digital and HD channels. Rec room has wet bar, small refrigerator and 65” Smart HDTV with Digital and HD Channels plus separate playroom. Reverse floor plan; pine floors upstairs, ceramic tile in baths and throughout ground level. Two sun porches, sundeck with picnic table and rockers, gas grill, enclosed hot/cold outside shower. Direct ocean and sound access. Ocean and sound views. No smoking. Housetrained pets allowed (2 maximum) with $200 non-refundable fee per pet. Weekly only summer; three-night minimum off-season. 201 Emerald Drive.

This second row property rents monthly in the off-season. Linens are not included in monthly rentals, but may be added to your reservation.

Monthly rates available upon request for November through March.

For further details please contact the Long Term Department at 252.354.6149 or e-mail (longterm@eirealty.com)

Amenities

Amenities

  • Pets Allowed
  • Gas or Charcoal Grill
  • Classic Carolina Cottages
  • Get 10 in 2019
  • Spring Savings Discount
  • Military Appreciation Discount
  • Linens Provided
  • Internet Provided
  • Winter Monthly Rentals
  • Game/Rec/Media Room
  • Nightly Rentals in the Off-Season

Calendar

  • Sunny Season Jun 9 - Aug 12, 2018
  • Early/late Sunny Value Season Jun 2 - Jun 10, 2018 / Aug 11 - Aug 19, 2018
  • Spring/Fall Getaway Season Apr 28 - Jun 3, 2018 / Aug 18 - Sep 9, 2018
  • Spring/Fall Sports Season Mar 24 - Apr 29, 2018 / Sep 8, 2018 - Jan 6, 2019
  • Islander Season Jan 6 - Mar 25, 2018
Key
#Night Available#Night Unavailable#Arrive Only#Depart Only*Special Rate!
November 2018
SuMoTuWeThFrSaWeek
 1
2
3
$1,550 /wk
4
5
6
7
8
9
10
$1,550 /wk
11
12
13
14
15
16
17
$1,550 /wk
18
19
20
21
22
23
24
$1,550 /wk
25
26
27
28
29
30
 
December 2018
SuMoTuWeThFrSaWeek
 1
$1,550 /wk
2
3
4
5
6
7
8
$1,550 /wk
9
10
11
12
13
14
15
$1,550 /wk
16
17
18
19
20
21
22
$1,550 /wk
23
24
25
26
27
28
29
$1,550 /wk
30
31
 
January 2019
SuMoTuWeThFrSaWeek
 1
2
3
4
5
$1,550 /wk
6
7
8
9
10
11
12
$1,150 /wk
13
14
15
16
17
18
19
$1,150 /wk
20
21
22
23
24
25
26
$1,150 /wk
27
28
29
30
31
 
February 2019
SuMoTuWeThFrSaWeek
 1
2
$1,150 /wk
3
4
5
6
7
8
9
$1,150 /wk
10
11
12
13
14
15
16
$1,150 /wk
17
18
19
20
21
22
23
$1,150 /wk
24
25
26
27
28
 
March 2019
SuMoTuWeThFrSaWeek
 1
2
$1,150 /wk
3
4
5
6
7
8
9
$1,150
10
11
12
13
14
15
16
$1,150 /wk
17
18
19
20
21
22
23
$1,150
24
25
26
27
28
29
30
$1,150
31
 
April 2019
SuMoTuWeThFrSaWeek
 1
2
3
4
5
6
$1,150
7
8
9
10
11
12
13
$1,150
14
15
16
17
18
19
20
$1,275
21
22
23
24
25
26
27
$1,275
28
29
30
 
May 2019
SuMoTuWeThFrSaWeek
 1
2
3
4
$1,750
5
6
7
8
9
10
11
$1,750
12
13
14
15
16
17
18
$1,750
19
20
21
22
23
24
25
$1,750
26
27
28
29
30
31
 
June 2019
SuMoTuWeThFrSaWeek
 1
$1,750
2
3
4
5
6
7
8
$2,450
9
10
11
12
13
14
15
$3,300
16
17
18
19
20
21
22
$3,300
23
24
25
26
27
28
29
$3,300
30
 
July 2019
SuMoTuWeThFrSaWeek
 1
2
3
4
5
6
$3,300
7
8
9
10
11
12
13
$3,300
14
15
16
17
18
19
20
$3,300
21
22
23
24
25
26
27
$3,300 /wk
28
29
30
31
 
August 2019
SuMoTuWeThFrSaWeek
 1
2
3
$3,300 /wk
4
5
6
7
8
9
10
$3,300 /wk
11
12
13
14
15
16
17
$3,100
18
19
20
21
22
23
24
$1,900 /wk
25
26
27
28
29
30
31
$1,900
September 2019
SuMoTuWeThFrSaWeek
1
2
3
4
5
6
7
$1,900
8
9
10
11
12
13
14
$1,550
15
16
17
18
19
20
21
$1,550
22
23
24
25
26
27
28
$1,550
29
30
 
October 2019
SuMoTuWeThFrSaWeek
 1
2
3
4
5
$1,550
6
7
8
9
10
11
12
$1,550
13
14
15
16
17
18
19
$1,550
20
21
22
23
24
25
26
$1,550
27
28
29
30
31
 

Map

Reviews

Average Rating 4 of 5

Wouldnt recommend to anyone with allergies

3 of 5

We just returned hone from another vacation on Emerald Isle. We have used Emerald Isle Realty for several years now in booking site-built homes for our stay with my sister and her family and have been very pleased with the homes we have stayed in. We were late in booking this year, but came across this property which was rated gold on their website. Emerald Isle Realty is wonderful and we have never had problems with them or their houses. So, heres the good: The house is laid out very nice. The updates and remodeling they have done is fantastic. There are ample bedrooms and baths for 2 families to stay comfortably. The beds were comfortable as was the furniture. It has an outdoor shower as well as a hose for spraying down after a day on the beach. Plenty of parking. They had several tvs, board games and puzzles, plenty of cookware, and the property sits right across the street from beach path. The cleaning crew was EXTREMELY nice and wanted to make sure that we were happy with the cleanliness of the home. The Not-So-Good: When we checked into the home we immediately smelled a strong musty/mildew smell in the finished basement portion of the home where 3 bedrooms were located. It was so strong that we immediately called the rental company. They sent out a commercial dehumidifier. In addition, we purchased about $20 in air fresheners. We had to call again on Monday morning because of the smell. They sent a rude lady who told us the smell was the beach and sprayed something in the downstairs portion of the house. We had 3 people staying with us with allergies and had to bring mattresses upstairs for them to sleep. The people who dont have allergies were still affected by the smell. On Thursday, we had to call maintenance again to come out and spray for ants in one of the basement bedrooms (no food was in there). By Friday evening we had bugs (some call them Palmetto Bugs, others call them cockroaches, either way they freaked everyone out. There were 3, one dead and 2 that we killed) appearing in the home.(figured it may have been for spraying for ants because that was the only time we saw them). The smell was down to a minimum by Friday. The internet was slow and we wound up using my husbands hot spot and our phones for personal hot spots for some devices. Although, the realty company sent someone out almost every time we called, there was no follow ups and they made us feel like our calling was a neusance. It is not our habit to post bad reviews. We are not picky people and we love posting great reviews when warranted. But when you spend this kind of money for a weeks stay somewhere that is ranked gold out of bronze, silver, gold, and platinum, we just expected better.

Manager Response:

Thank you for your feedback from your recent stay at Ganavan Sands. It pleases us to know that you found the recent updates to Ganavan Sands to be both appealing and accommodating. The owners of this home have worked hard to create a modern space for families to gather, and we hope that you and your family enjoyed your time together in Emerald Isle.

We are very sorry that you were made to feel like you were a nuisance when reporting concerns to us. We are here to serve the many families who vacation with us by doing all that we can to ensure a worry-free vacation so we welcome your feedback and prefer that you let us know when something could be better as you did. It is true that lower levels of homes on our island can occasionally have a bit of a musty odor because of the damp ocean breezes that bring humidity into the home. While this is not usually overwhelming, we do provide dehumidifiers to draw out some of the dampness and remedy the odor that can go with it. As for the bugs you described and the internet service, both of those things are an issue of our location. As unsightly as they are, palmetto bugs are prevalent in our area and tend to make their way indoors during heavy rains like we had last week. We are sorry that they were part of your stay, and we will investigate to ensure there is no persisting problem.

Thank you again for your review. We have been honored to host so many of your family’s vacations, and we hope to continue to enjoy greeting you in Emerald Isle each year.

- on 01/01/0001

 

Ganavans Sands

5 of 5

This place was excellent. Lots of room for everybody. Very near the beach access. Can not wait to rent it next year.

- on 08/16/2015